Sunday, September 17, 2017

FINAL YEAR/SEM 2017

Pejam celik pejam celik...  Sekarang dah tahun 2017. Rasa mcm baru semalam post last entry kat sini.  Bila cek balik last entry was 2015. How time flies gaiss. 2017 kinda my big year sebab saya dalam proses menyiapkan FINAL YEAR PROJEK 2.

Pada mulanya memang keliru nak buat 2D atau 3D untuk fyp.  Puas la fikir pros and cons setiap keputusan yg saya nak ambil.  Lastly,  saya decided to choose 3D for my fyp. Jadi dari bulan JAN - JUN saya siapkan model pack untuk fyp1. Masa dalam proses nak menyiapkan model pack dah rasa kehangatan fyp.  Mana tidaknya,  tidur entah kemana,  makan tak teratur mandi sah sah mcm kerbau. LOL! Okay la tu kan,  baru namanya student final year kan.

Tajuk fyp saya adalah 'The Ball'. Berkisarkan tentang seekor alien yang hidupnya diganggu oleh sebiji bola merah. Jadi gambar-gambar bawah ni merupakan model pack saya.

final character dengan kod warna

head turnaround

character poses

concept art

poster 1

poster 2

refference


itu saje sedikit sebanyak gambar yang dapat saya share dengan awak awak semua. semoga dappat menjadi inspirasi pada awak awak yang baca entry kali ini. tak banyak saya harapkan dari anda semua selain mendoakan saya Athirah binti Dol Bahrim lulus subjek FYP dengan cemerlang dan sekaligus berjaya dimasa hadapan.







xx misha rihta

2 comments:

IPOH WITH BCA FAM

hye everyone!  Early this month,  on 9 December 2017. One of my classmate is getting married. Congratulation to Anuar and wife for their ...